donderdag 6 januari 2011

Keetje Knus

De kerst is weer achter de rug. De tijd voor de kerstversieringen ook. Jammer, ik probeer er altijd zo lang mogelijk van te genieten. ´t Was dat op oudjaarsavond hier 5 meiden bleven logeren, anders was de kerstboom er niet eerder uitgegaan dan vandaag. Maar ja, zo groot is onze voorkamer nou ook nog weer niet, dus om er 5 luchtbedden in te laten passen (1 vriendin wou graag op de bank slapen), moest de kerstboom er toch echt uit.

Om de sfeer toch nog even vast te houden, liet ik nog een aantal versieringen voor wat het was. Zo ook een hartje en een engeltje, gehaakt en dus heel schattig. Ze staan eigenlijk symbool voor Matthijs, waarover ik begin december schreef in mijn blog. Het was lastig de kerstspullen tevoorschijn te halen dit jaar, omdat ik er mijn hoofd toen totaal niet naar had staan. Vandaar dat het logisch was dat er iets stond ter ere van hem.



In de buurt is een winkeltje, Keetje Knus. Ze heeft ook een webwinkel met dezelfde naam. Helemaal mijn smaak. En ook nog eens niet zo heel duur. Sterker nog, ze heeft ook schattige dingetjes voor 5 of 10 euro.

Mijn dochters winkelen er graag. En ook toen ik jarig was van 't zomer kwam veel visite met de rood gestippelde tas ( kenmerkend voor dit winkeltje) op de proppen. Helemaal goed! Oudste dochter deed met haar vriendinnen een dobbelspel met sinterklaas , en moest een kadootje van ongeveer 5 euro meenemen. Toen ze dat ging halen heb ik haar gevraagd of ze eens rond wilde kijken of ze het hartje en het engeltje (al gezien op de site op internet) nog hadden. En ja, hoor, ze kwam ermee thuis. Ik was er echt blij mee.

De rest van de kerstspullen is al aardig opgeruimd. Maar het hartje en het engeltje mogen wat mij betreft nog lang blijven staan...

1 opmerking:

  1. gewoon laten staan en van genieten, daar is het leven toch voor bedoeld ? liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...