woensdag 12 januari 2011

Kuikentje

Hallo! Ik zal me even voorstellen. Ik ben kuikentje. Het favoriete speeltje van Tukker. De hond hier in huis. Hij maakte vroeger altijd alle speeltjes kapot die z'n vrouwtje voor hem meenam, en ik ben de eerste die het tot nu toe overleeft heeft.

Ik woon hier al sinds 27 augustus. Tukker heeft mij gekregen toen hij 6 werd. Best spannend toen ik uitgezocht werd. Maar gelukkig vond ie me meteen helemaal geweldig.

Hij vind me vooral leuk als er mensen in de buurt zijn. Dan pakt ie me op en probeert de mensen uit te dagen mij af te pakken. Nét als de mensen dan denken dat ze me hebben draait ie zich héél snel om. Dit spelletje kan hij heel lang volhouden. Vooral bij zijn baasje.

Ik word soms wel een beetje nat van Tukker. Dat komt omdat ie een echte jachthondbek heeft. Zacht en daardoor goed voor z'n prooi. Ik in dit geval. Soms speelt Tukker ook alleen met mij. Dan gooit ie me weg en dan stuiter ik alle kanten op. Dat komt door m'n vorm. Daardoor verdwijn ik soms onder een kast. Meestal lukt het Tukker zelf om mij daar onder vandaan te redden, soms krijg hij na veel zeuren hulp van één van die mensen  hier in huis.

Vanmiddag werd ik zomaar op tafel gezet. Tukker mocht kijken en het vrouwtje heeft toen een hele mooie foto van ons gemaakt. Kijk maar!


1 opmerking:

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...