donderdag 15 november 2012

Kastje aan de muur deel 2.

Nog eventjes een vervolg op gisteren. Leuk hoe jullie erop reageerden! Geeft mij weer een impuls toch maar eens wat met die lijst te doen. Pleuntje gaf de voorzet tot het maken van kerstspulletjes en ja, ik geloof dat ik dat best een goed idee vind.

Ik las een paar dagen geleden ergens op een blog dat de Wibra zulke leuke spulletjes heeft. Nu zit deze winkel niet in ons dorp, dus ik moest mijn groene autootje in. Een paar kilometer verder kon ik naar hartenlust rommelen tussen de errug leuke dingen die ze daar te koop hadden.

Dat uitstapje naar deze winkel had ik eigenlijk al gepland, toen ik gisteren het stukje on-line gooide. En Pleuntje gaf de doorslag. Ik kwam op het idee om kerstslingers te maken. (in plaats van zeepslingers)! Ik bedacht me zomaar dat het misschien wel een goed idee is daar voor de geur kaneelstokjes tussen te rijgen en misschien ook wel gedroogde sinaasappelschijfjes. Nog eens even neuzen op internet hoe ik dat moet doen, dat drogen : o

De spulletjes zijn in huis. Leuke dingen allemaal zeg, en helemaal niet duur! Maar eens even lekker aan de knutsel. Onze buurman verkoopt kerstbomen en misschien is het een goed idee tegen die tijd mijn lijst vol te hangen. Een snoer lampjes erboven in en dan zie je m'n koopwaar ook nog ; )

En dan nog even het kettingverhaal. Want daar begon dit alles tenslotte mee. Ik ging gisterenavond eventjes in mijn creahoekje zitten en in ongeveer een uurtje had ik dit resultaat (helaas geen insectenbedeltjes, nou ja...)


De uiltjesketting. Het kant ertussen uit gehaald en 'm ook iets korter gemaakt.  Nét leuker voor een meisje van 13...



Ik besloot nog een paar kettinkjes te maken. Zo had de mevrouw wat keus dacht ik zo...


Roze met roosjes, lief toch?



En dan nog een kettinkje met wat meer kleur:


Deze heeft een gevlochten waxkoordje achter. 

De dame was net aan de deur. Ze ging toch voor de uiltjesketting. Ze vond 'm prachtig en daar ben ik heel blij mee! Enneh oh ja, als ik m'n kerstknutsels klaar heb ga ik ze zeker hier even tonen hoor. En weet iemand misschien hoe je sinaasappelschijfjes snel kan drogen? Want ik heb niet zoveel geduld nu meer... Dat gefröbel hè, dat "smaakt" naar meer!!

13 opmerkingen:

  1. Misschien kun je het drogen in de magnetron?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit je klant tegenspreken; een uil is een insect.
    Bij Action kun je heel goedkoop sinasappelschrijfjes en kaneel kopen. Tenminste dat was zo dus helemaal zeker ben ik er nu niet van. Wat een mooie sieraden maak je zeg. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je toch kerstslingers gaat maken, zou ik kijken of je ook wat bij de buurman neer kunt/mag leggen. Als mensen er dan naar vragen als ze voor een kerstboom komen: die worden hiernaast verkocht. Dat promoot nog meer en dan ook een soort van foldertje waaruit blijkt dat je ook nog andere dingen in de aanbieding hebt.
    (commercieel denken voor een ander is altijd gemakkelijker en leuker dan voor jezelf)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk,je kettingen.
    En wat een goede tip hierboven van Stuiterbolletje.
    Je kijkt je buurman allerliefst aan en dan zegt
    de buurman wel ja.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik droog mijn sinaasappelschijfjes in de oven...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou je kettingen zijn heel erg leuk geworden en ik ben blij dat je zo enthousiast bent over het kerstkastje. En met lichtjes erin/erop/erom trek je nog meer de aandacht. ik ben benieuwd hoe het gaat worden, succes. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kettingen heb je gemaakt, leuk met het bedeltje van het uiltje, je ziet in de winkels ook veel uilen in alle soorten en maten.
    Succes met je knutsels. Volgens mij krijgen we hier in de buurt ook een Wibra.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben wèg van die roze ketting! Echt schitterend! En wat een leuk idee om dat kastje aan de gevel van je huis voor je kettingen te gaan gebruiken!waar diende dat kastje vroeger trouwens voor? Of hebben jullie het opgehangen en is het nog niet zo oud? Ik ben net zo nieuwsgierig als je buurman. Haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jan maakte dat kastje zelf, van een oud kozijn. Het werd ook echt gemaakt met het doel waar ik het nu nog voor "gebruik" , het tentoonstellen van de kettingen.

      Verwijderen
  9. Wat een leuke kettingen maak je toch en wat een goede ideeën heb je nog voor de kerst!
    Wen s je veel succes met maken en met de verkoop
    Gaat vast lukken!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meid, wat maak je toch mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Trudy, ik heb vorig jaar sinasappelschijfjes in de oven gedroogd. Dat ging prima. Alleen temperatuur niet al te hoog doen. Ben benieuwd wat je allemaal gaat maken en wat zou het leuk zijn als je deze dan kan verkopen. Veel succes!
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...