donderdag 1 november 2012

Ouwe deur...

Jan is deze week nogal veel thuis. De laatste nachtdienst van de laatste cyclus werd ingeruild voor een hele late. Van een uur of 4 tot middernacht. Er was een storing en "men" vond het handig dat Jan eerder begon. Nou, Jan zelf ook. Dat levert hem dan een extra vrije dag op. Dat komt doordat hij dan niet hoeft te slapen de eerste dag van het "weekend".

Dus heeft ie van dinsdag tot en met vrijdag vrij. Leuk hoor, maar ik ben er zo eentje van me aanpassen aan zijn werkzaamheden. Dus informeerde ik eens voorzichtig wat en of ie iets gepland had. (Handig te weten of poetsen wel zin heeft...).  Maar er was dus een planning.

We kochten in het begin van de week een nieuwe verjaardagskalender. En dat leidde tot eerst een nieuwe deur plaatsen in het toilet, kan die kalender daaraan hangen... Zoiets onlogisch kom je alleen hier in huis tegen. Hoe dat zit?

Nou, we bouwen járen geleden een stuk bij dit huis aan. En in dat gedeelte kwamen badkamer en toilet. Badkamer zat eerst boven, nou ja dat inpandige waskamertje mocht die naam eigenlijk niet hebben. En er kon  een slaapkamer extra gerealiseerd worden voor Fleur, die sliep toen nog bij haar zusje op één kamer, dus reden genoeg voor een badkamer beneden.

We hadden al een toilet in het achterhuis. Met een afgetimmerde deur. Zo'n plaat op een oude deur vraagt om eraf gesloopt te worden. En já, er kwam een best leuke deur onder vandaan. In de tinten ossenbloedrood met okergeel, helemaal leuk. En ook nog een retro raampje er bovenin. Top toch?




Jan kocht 2 dezelfde deuren voor badkamer en toilet. Nieuw maar wel in oude stijl. Mooi. Alleen, de deur van het toilet bleef in de schuur hangen (nou ja, staan...). Zo'n 7 jaar lang : o Tot deze week...

Ineens gaf Jan het aan de oude deur zat te zijn. Het geval was vol geplakt met allerlei plaksels van quotes, collums en strips. Allemaal schrijfsels die slaan op ons gezin of één gezinslid in het bijzonder. Die plaksels begonnen een beetje los te laten. Vaak ging ik met verjaardagen en dus visite in het verschiet eens rond met een rol plakband en ach, dan kon het wel weer eventjes...

Ik vond het eigenlijk ook niet leuk meer. Dus ik was verrast dat Jan in actie ging komen. "Alleen", zei ie, "Het kán zijn dat de deur een beetje krom getrokken is van in de schuur staan". "Nou ja, dan draaien we hem gewoon toch nog even om voor een paar jaartjes?" Mijn antwoord was dat ik een blogje zag aankomen...

Dat poetsen? Nou ja, dat komt in het weekend wel weer. Gisteren pakte ik de keukenkastjes,de koelkast en de kelder aan. Ach, zo komen die dingen ook weer eens aan de beurt : )

P.s. We hebben dus een oude deur te geef. Voor de liefhebber.  Hopelijk heb je er nét zoveel plezier aan als wij hadden! Mail me als je belangstelling hebt op seealadybird@gmail.com!

9 opmerkingen:

  1. Dat gaat dus heel mooi worden,Trudy.
    En wie weet zijn er liefhebbers voor de oude deur en moet je ienemienemutten gaan spelen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ben ik toch nieuwsgierig of de 'nieuwe' deur inderdaad een beetje scheef was getrokken... Of ging het er in een klap moeiteloos in... Wat zal het dan weer mooi zijn bij je. Maar moet je dan ook alles weer schilderen? Want mijn ervaring is dat er dan zeker kleurverschil is ontstaan...?
    Ja, poetsen kan dan wel later, eerst dit maar eens afmaken natuurlijk... Heerlijk!
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, eigenlijk heeft Jan dat nog niet gezegd... maar hem kennende was dat dan allang ter sprake gekomen. En ja, schilderen moet ook nog. Maar de ruimte (het achterhuis) waar de deur komt moet toch nog verder verbouwd worden. One piece at the time, zullen we maar zeggen ; )

      Verwijderen
  3. Via nachtdienst, verjaardagskalender kom je terecht bij een nieuwe deur....geweldig toch.
    Ennuh....past hij goed en is de kleur naar je zin of moet de verfkwast tevoorschijn komen?
    In ieder geval ka de verjaardagskalender op 'n nieuw plekje hangen.
    Fijne avond, lieve groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verrassende wending ;-)
    De kalender krijgt zo weer een mooie plek.
    Wat de oude deur betreft wie weet vind je iemand die er op zijn / haar beurt weer blij mee is.
    Fijne avond. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha heerlijk zo'n verhaal. Heel erg herkenbaar ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken dat gevoel, je planning om je man heen bouwen. Hier komt er bijna niets uit mijn handen als Husband thuis is.
    Idd een verrassende wending. Een leuk stukje....

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik herken dat gevoel dat er een blogje zit aan te komen als er thuis iets gebeurt..hahaha

    Fijn weekend vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kostelijk dat de aankoop van een verjaardagskalender leidt tot het plaatsen van een deur!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...