woensdag 12 oktober 2011

Bloemetjes in de regen...

Soms vind ik het gewoon lastig te bedenken waarover het vandaag weer zal gaan. 't Is natuurlijk woensdag, dus bloemen zijn altijd goed, in navolging van velen....  Maar eigenlijk heb ik binnen nog steeds plezier van deze twee, dus...

En het regent nog steeds buiten. Dus eerst dacht ik dat het niet zo'n goed plan was de tuin in te gaan. Ik wierp een blik naar buiten, en was toch nog aangenaam verrast.

Nee, niet in hoe de tuin erbij staat momenteel... veel onkruid wat nog weg moet, en het gras kan ook nog wel een scheerbeurtje gebruiken.Beetje snoeien zo hier en daar en het blad... tsja....

Morgen wordt het beter weer, dus misschien is het een beter plan om dan de tuin in te gaan. Nu doe ik dat alleen maar even om de Hortensia in beeld te brengen:




Best nog mooi die bloemen...




En de natuur is echt een beetje in de war, kijk maar naar deze nieuwelingen:




En dan maar weer snel naar binnen. Daar kom ik ook nog bloemetjes tegen, maar dan op mijn nieuwe paraplu:




drogen gaat prima in bad...


Die regende vanochtend al nat tijdens het naar de auto lopen. Ik bracht Fleur even naar de trein en Mirte naar school. De tentamens zijn voor Mirte begonnen en er is lijkt mij niets zo vervelend dan afgeleid te worden door een nat pak. Dus mijn autootje bracht toch maar weer uitkomst!!

17 opmerkingen:

  1. Ja de natuur is echt in de war. De katjes van de buurman, eh...hoe zég ik dat!, lopen ook al uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Trudy,
    Jeetje, wat is jouw hortensia nog mooi. Bij mij is nu het mooie er echt wel af hoor. Helemaal bruin geworden door de regen... Zelfs de mooi gedroogde bloemen zijn dor nu...
    Lekker gezellig die plu, vrolijk je weer wat van op, in deze regen...
    Ik wens je nog een heel fijne middag en veel succes voor je meiden met de tentamens...
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op buienradar zag ik die grote pluk regen over Nederland trekken. Wij hadden maar een paar spetters. Maar wel een "grieze kiek".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn jouw hortensia's nog mooi zeg! Bij ons zijn de bloemen helemaal verregend. Met die plu loop je vrolijk door de regen!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die hortensia's staan er nog verrassend mooi bij !!!!
    Ondanks het slechte weer
    word je bij het zien van die plu op slag vrolijk :-)
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook flutweer vandaag. De hortensia's zijn dol op water en doen het nog prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De natuur is echt in de war, ik oogst nog dagelijks van mijn aardbeien in de tuin.....
    Veel succes voor je dochter met de tentamens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En voor je het weet heb je al weer een berichtje geschreven :-) Zet h'm op voor Mirte!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een vrolijke paraplu dan is het toch heerlijk als het regent. Geintje hoor ik ben het nu ook wel zat maar het word beter. Je hortensia doet het goed met nog een nakomeling erbij en ook al is het een beetje laat het blijft toch mooi.
    Fijne avond groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank voor je reaktie op mijn blog!
    Mooi nog je hortensiastruik, klopt dat de natuur in de war is ook hier ook, er staan weer twee rozen in knop!
    Fijne avond,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ahhhh wat een mooie paraplu!!!! Ja bij mij bloeit ook de hortensia!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er is idd nog van alles voor de 2de keer gaan bloeien. Helemaal niet erg zo kunnen we lekker lang genieten van kleur in de tuin. Jij brengt dan ook nog wat extra kleur met je vrolijke paraplu.

    groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie bloemen. Die zijn altijd mooi he!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De hortensia staan bij jouw net zo mooi in bloei nog als hier. Afgelopen zomer niet zo mooi maar nu wel. Het is mooi om na te genieten al zou het weer wel iets anders mogen zijn

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hortensia's doen het altijd goed hoor. In de tuin, in huis of met een foto op je post.
    Mooiiiiiii!
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend,de hortensia.
    En dat in oktober.
    Volgens de mensen van het weer,komen er best weer mooie dagen aan,dus je kunt nog genieten in de tuin.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maar bij jou staat de hortensia nog prachtig te bloeien en die is dan weer bij mij uitgebloeid...om 1 knop na...die moet nog gaan bloeien...de natuur is echt helemaal in de war ....

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...