maandag 3 oktober 2011

Tukker in de lappenmand en herfstkriebels...

Wat vind ik de herfst toch een heerlijk seizoen.... En helemaal zoals ie zich de laatste dagen presenteert. Wat een prachtig weer hebben we erbij! 't Is alleen heel jammer dat Tukker er even niet van kon genieten. Hij begon een dag of drie geleden wat te zwabberen met z'n achterpoten. Oh oh dacht ik dit is echt foute boel.... Hij heeft H.D. en dat weten we al sinds ie 3 is. Nu is ie 7 en ik dacht even dat de serieuze aftakeling begonnen was.

Dierenarts opgebeld. Tuk gebruikt namelijk pijnstillers, maar tot nu toe alleen als ie in het bos weer eens flink uit z'n dak gegaan was. Hij is nl. echt een ADHD hond, kent totaal z'n grenzen ziet en is ontzettend impulsief. Tel daar heel veel enthousiaste bovenop en je krijgt een hond die van de pijn niet meer makkelijk loopt de dag na de wandeling. En dan krijgt ie een tablet.

De arts raadde aan 3 tabletten per dag te geven. En tot onze grote opluchting gaat het stukken beter. Ik vraag me nu toch af of het geen misstap is geweest wat hem zo vreemd liet lopen. Kan best, gezien z'n onbenulligheid... Maar goed, wij zijn allang blij. Als het zo blijft gaan, bouw ik de medicijnen langzaam weer af...

Vanochtend na een straatje om met Tukker liep ik achter de tuin weer in. En toen kreeg ik ineens de geest. Ik zag Hortensia's, sedum, klimop, besjes, wat onvolgroeide appels in de boom en prachtig verkleurd druivenblad. Heee....


M'n draadmand erbij en even een rondje geplukt.


Men neme een oud trommetje, wat plastic erin en wat blokken steekschuim en het steken ging beginnen. En zo is het resultaat:




Ik had ook nog een schuimkrans boven liggen. Zoals bijna elk jaar maakte ik daar nog een Hortensiakrans van:




Zo staat ie in de voorkamer..

Ik ben er best wel weer blij mee. En Tukker? Die ligt lekker op z'n kleed bij te komen. Jan is werken, Mirte en Junior zitten op school en Fleur zit op het moment in de trein. Richting Scheveningen! Want het kan dan wel herfst zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat je met zulk mooi weer niet naar het strand kan, duzzzz  ; ))

15 opmerkingen:

  1. Prachtig wat jij allemaal maakt.
    Wat slim van Fleur om deze dag nog optimaal te benutten.
    Ik zal je zo even mailen voor mijn adres. Ik wil ook heel graag met je afrekenen. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi geworden Trudy.
    In de draadmand is het al een plaatje om te zien.
    En in de trommel is helemaal super.Hoop dat je er lang van kunt genieten.
    En ik hoop dat Tukker snel opknapt. Best wel lastig natuurlijk voor zo'n enthousiaste hond.
    Fijne dag!
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Trudy,
    Wat heerlijk hè, zoveel moois te vinden in je eigen achtertuin. Daar hoef je ook niet zo ver voor weg. En wat heb je een mooie bak ermee gevuld. De krans is ook om te zoenen...
    Wat heb jij trouwens een ontzettend leuk tafeltje in je kamer staan.
    Ik hoop dat Tukker zich snel weer helemaal de oude zal voelen, zo zielig wanneer dieren pijn hebben...
    Ik wens je nog een heel fijne dag toe,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Arme Tukker! Ik geloof goed dat jullie best wel geschrokken zijn! Ik hoop dat hij het met die pillen nog een lange tijd vol kan houden.

    En wat heb je toch weer mooie dingen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zijn je bloemen creaties. heerlijk toch dat je alles zo bij een kunt plukken/rapen en er zoiets moois van kunt maken.
    Heerlijk creatief hoor.
    Hoop dat Tukker weer een beetje kan lopen en geen pijn meer heeft maar ja....zo'n spring in het veld en zo onbesuisd...zal er wel vaker last van hebben.
    Ik wens je een heerlijke dag,
    liefs, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het beter met tukker gaat, dat is zeker schrikken!
    En mooie creaties heb je weer gemaakt zeg!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige herfstcreaties! En dat allemaal uit eigen tuin!
    Beterschap met Tukker!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Morgen gaat Leen de bankzaken doen en komt het in orde.

    Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tukker in de lappenmand? ik moest gelijk lezen hoor. Zo erg als er iets is met je hond. Ze zijn zo van je afhankelijk.
    Wat een prachtige stukken heb je gemaakt maar het is dan ook een prachtig seizoen met dit weer. liefs Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Sanneke, prima hoor, de boekenlegger is al naar je onderweg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een plaatje zeg, die krans! Daar heb ik helaas het geduld en gevoel niet zo voor... Dan maar van jouw foto's genieten!

    Enne, beterschap met tukker hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat prachtig zeg die krans!! Je had trouwens een hele mooie boekenlegger gemaakt voor Sanneke mijn complimenten.
    Sterkte met Tukker!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie dingen heb je gemaakt. Hopenlijk knapt Tukker snel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet jouw kamer er gezellig uit!
    Die draadmanden zijn zo handig, wij doen daar ook de noten in, telkens omschudden, en proberen ze zo te drogen.
    Hopelijk helpen de tabletjes goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige herfststukken Trudy! Je hebt er echt gevoel voor vind ik.

    Sterkte met Tukker, verwen hem maar lekker op deze dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...