zaterdag 29 oktober 2011

Hysterisch haken.

Liet ik jullie laatst weten dat ook hier de haak kriebels hebben toegeslagen, nu is het alweer raak. Toen ik van de week met Junior naar "de stad" ging, daar aangekomen kon ik het niet laten ook nog even naar de Wibra te gaan. En ja, ze hadden het katoen nog dat ik laatst ook al aangeschaft had. En nu ook in het zwart, wat best leuk afsteekt bij al die andere vrolijke kleurtjes. Meenemen dacht ik, je weet maar nooit waar het goed voor is.

En ja hoor, zomaar schoot me donderdagmiddag te binnen wat ik daarmee ging doen. Ik haakte kleine Granny's, met zwart erin. Zo'n leuk werkje, ze zijn zo af. Als we koffie gaan drinken krijg ik er net een af in die tijd. Ik drink altijd maar 1 kopje en dat is dus perfect ; )) Na een tijdje nam de creativiteit wel een loopje met me. Dan krijg je dit soort hysterische vierkantjes:






De bedoeling is om er een sjaal van te maken. Ik werk ze af met zwart en zet ze ook met deze kleur aan elkaar. Hier zie je hoe ver ik ben:




De stapel links is al afgewerkt, rechts moet nog. Lekker dat je dit gewoon zo in stapjes kan doen...




Moet alleen nog even googelen met welke steek ik ze het best tot 1 geheel kan maken. Heeft een van jullie een ideetje??

Ik hoop het van wel, ik kan me er nu al op verheugen 'm om te doen bij m'n zwarte jas. En als het straks nog wat kouder wordt moet er ook nog een wollen Granny's sjaal komen. Hoe vervelend is dat nou ; ))

Fijne dag vandaag!!

12 opmerkingen:

  1. Via Youtube zag ik pas een goede manier, helemaal uitgelegd. Weet niet meer hoe het filmpje heette maar het was een man die het uitlegde. Even zoeken en je vindt 'm vast.
    Succes en leuk dat je je eigen creativiteit gewoon z'n gang laat gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt een prachtige sjaal, Trudy.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik krijg gewoon zin om te gaan haken ;)

    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAt fantastisch mooi Trudy echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! Ik vind het echt een gave om zo te kunnen handwerken! Ik heb het geduld er niet voor. Ach ja, ik heb dan weer andere talenten ahum kuch kuch ;-)
    Ik benieuwd naar het eindresultaat!
    Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn leuk joh.
    IK heb daat echt geen feeling voor.
    Eigenlijk best wel jammer maar al
    zo vaak geprobeerd....nu dus niet meer.

    Wens je een heerlijke dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Trudy,
    Nou, jij bent lekker bezig zeg. Wat een leuke lapjes allemaal... Hysterisch noemt ze dat, ik noem het gewoon mooi... Lekker hè, om een klusje tussendoor te hebben, dat zo lekker snel gaat en er ook zo lekker uitziet. Genieten is dit. Zal heel leuk staan bij een zwarte jas, dat is een ding dat zeker is.
    Ik wens je een heel fijn haakweekend,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn al een hoop kopjes koffie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die sjaal wordt erg leuk. Ik heb mijn granny's gewoon net als breiwerk aan elkaar gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Na 2x enorm last te hebben gekregen van carpaletunnelsyndroom door het haken van 2 varkentjes, heb ik het haken maar opgegeven. Ik hou mij dan maar bezig met het breien van sokken. Ook erg rustgevend.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...