maandag 17 oktober 2011

Dankbaarheid 2.

Lees ik net het berichtje van haar, en dan gaat bij mij in m´n hoofd de radertjes draaien. Oh jee, waar ik allemaal dankbaar voor ben.... Heb je even? Ik had natuurlijk kunnen reageren op haar blog, maar het is een "verhaaltje" op zich...


plaatje van www


.Zullen we beginnen voor alle mensen om me heen. Ons gezin en familie. Ik heb m'n beide ouders nog en besef me maar al te goed dat dat lang bij iedereen niet zo is. Kijk alleen al in de familie van mijn kant, dan zijn m'n zus en ik de enigen....

. Naadloos sluit daar de gezondheid van iedereen op aan. Natuurlijk, d'r is wel eens wat, maar niet erg onoverkomelijk. "Afkloppen!" roep ik altijd zodra ik zoiets geuit heb, ben nogal bijgelovig in zulke gevallen. Ik realiseer me dat dat niet vanzelfsprekend is...

. 't  Loopt goed hier thuis. Kinderen die het prima doen op school. Ook Jan, die ondanks z'n PDD-NOS het heel goed redt. Soms een onvoldoende, maar ondanks dat ik me voornam me niet te bemoeien met z'n schoolwerk, eens ff kijken wat het resultaat dan werd, kwam ie met een cijferlijst thuis waar maar 1 vijf op stond. En dat met een minimum aan huiswerkuren..... Hoe cliché is dat.... (schijnt helemaal bij jongens zo te zijn....).

. Onze leefomgeving. Een oud huis, dat wel, maar met karakter. O.k. Het is wat vochtig soms, en nog niet alles is tip-top, maar het is zo lekker om in te wonen dat het zeker in deze lijst thuis hoort.

.  Jan. Soms kan ik 'm wel schieten hoor, daar niet van. Vooral als bijvoorbeeld de uitlaat onder m'n auto vandaan valt terwijl ik ergens in the middle of nowhere rijd. En hij dan doodleuk aangeeft dat ie wel wist dat die los zit. M'n vader 'm er dan even tijdelijk komt onder knopen (de schat), en Jan 'm vervolgens thuis in een kwartiertje vast zet : ( Maar hij is zo relaxed, en vaak ook in een goede bui.... en niet te vergeten erg verrassend. Ik ben vaak nogal zwaar op de hand. Moet er niet aan denken dat hij dat ook zou zijn. Hoe gezellig zou dat worden....

. Dat ik ook alle ruimte krijg thuis. Ruimte om te kijken hoe nu verder voor mij. Ik sta op een punt waarop ik dat me afvraag en realiseer dat ik dat in moet gaan vullen. De kids kunnen het grotendeels zelf af en er is weer ruimte om een eigen leventje op te bouwen. Naast hen, en niet meer zoals tot voor kort alleen voor hen. Blijft voor mij lastig wat ik daarmee moet. Maar goed, komt tijd, komt raad...

.Mensen om ons heen. Buren en vrienden. Heel erg waardevol. 't Is heerlijk om je verhaal eens kwijt te kunnen en ook om die van hun aan te horen is goed.

Best een mooie lijst, al zeg ik het zelf. Goed idee van haar om daar op de vroege maandag eens stil bij te staan. Want het kan natuurlijk absoluut geen kwaad om je weer eens te realiseren dat er veel is om dankbaar voor te zijn!!! Fijne dag!


. En oh jee, vergeet ik het bloggen, en dus jullie ook helemaal! Hoeveel plezier ik daaraan beleef en hoe leuk het is jullie reacties te lezen. Ik vind het zeker een verrijking op m'n dagelijks leven. Dankjewel daarvoor!!

12 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven.
    Ja, zoveel om dankbaar voor te zijn... dat kan me soms echt op de been houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het eerder gezegd, je bent een heerlijk positief mens.

    Toevallig zeiden Leen en ik vanochtend ook tegen elkaar dat we het goed hebben samen en dat is ook iets om dankbaar voor te zijn.

    En dan geef je niets om grijze dagen, dan probeer je in ieder geval om de zon te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke positieve blog Trudy.
    En wat fijn dat je zo dankbaar bent. Zo,n blogje doet je daar weer even over nadenken. Gelukkig heb ik ook een hele hoop om dankbaar voor te zijn!! lieve groet van peet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi. Zo uit je hart geschreven. Dank je wel ... het is fijn om zoveel positieve dingen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi blogje.Ik had al bij haar gelezen .Ookik heb gelukkig veel om dankbaar voor te zijn .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat ik iemand geinspireerd heb ;-)
    Ja, als je na gaat denken.... Ik zit al de hele morgen te denken waar ik allemaal nog meer dankbaar voor ben en dat is een heleboel!
    Groetjes,
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Trudy,
    Zoals ik net bij haar ook al zei; We hebben heel veel om dankbaar voor te zijn en nemen ook heel veel voor lief. Soms loont het echt de moeite om alles eens goed op een rij te zetten en dan zie je naast de dingen als familie, gezondheid enzovoorts ook die kleine dingen zoals bijvoorbeeld een moment van een mooi uitzicht genieten, of een regenboog die je onverwacht ziet, of je dochter die zulke mooie foto´s maakt van pups... Als ik zo nog even door ga wordt dit de langste reactie in de geschiedenis van het bloggen. Maar het is veel, heel veel.. En daar mogen we zo nu en dan best even bij stil staan...
    Ik wens je nog een heel fijne dag,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om te lezen. Er schijnt een vaste rubriek te zijn over dit onderwerp. Count your blessings.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Trudie,
    Ik zocht eigenlijk je emailadres, maar kon het niet vinden, vandaar maar even op deze manier. Nee Sanne studeert niet in Leiden, ze woont daar sinds bijna 2 jaar samen met haar vriend in een leuke flat. Ze is fotograaf, zie haar website http://www.sannevdberg-fotografie.nl/ Ze heeft daar ook een heel mooie eigen blog... Moet je maar eens kijken als je dat leuk vindt... Over het studentenleven weten we beiden niets te vertellen hoor... Jammer..
    Fijne dag verder...
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit heb je heel mooi en oprecht opgeschreven.
    Beetje bij beetje leer ik je kennen.
    Je bent een mooi mens.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi Trudy, mijn kinderen zijn momenteel dankbaar voor de gebruikte twister uit huize ladybird die weldra ons huis gaat verrijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor je reactie bij mij. Met plezier lees ik jou lijst van dingen om dankbaar voor te zijn. Prachtig om die op dinsdagmorgen te lezen. Fijne dag vandaag, maak er wat van hè?

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...