maandag 31 oktober 2011

Voor jou!

Ik weet dat ik het los moet laten, maar 't is zo moeilijk dat ik zwicht. 

Voor de tranen op je wangen en het verdriet in je gezicht.

Je hebt het niet makkelijk, zo duidelijk is dat wel, 

maar ik vind het ook heel lastig en dat is wat ik je vertel.

Op jouw leeftijd, tsja, dan hoort het niet, dat besef ik ook wel echt,

ik mag me er niet mee bemoeien, anders had ik er allang wat van gezegd.

Dus modder je door en hoop ik maar dat er wat overblijft van jou,

want zo open als je thuis bent, da's waar ik van hou.

Kom op kindlief, laat je niet stukmaken, pas op hoor, rug recht. 

En doe je best daar word je sterk van, dat mag ook wel gezegd.

En dan brand ik een kaarsje voor je thuis op de schouw,

Dat de dag meevallen zal, voor degene waar ik zoveel van hou!!

Mamma .

19 opmerkingen:

  1. Prachtige, troostrijke woorden. Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. RESPECT enne even een knuffel voor mams !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi en zo lief .Ik weet niet goed wat te zeggen
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Trudy, kippenvel.

    De liefde van een moeder voor haar kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Trudy,
    Wat ontzettend mooi gezegd.
    Ik kan me nog zo goed herinneren dat één van de meiden een keer dik verdriet had en ik me er ook niet mee mocht en wilde bemoeien. Wat voel je je dan hulpeloos, en machteloos ook. Wat zou je graag nog even de teugels in handen nemen en er voor zorgen dat niemand je kind lastigvalt, of pest... Je wilt het verdriet van je kind overnemen, zodat het er zelf geen weet van heeft... Niet mogelijk, dat weet ik...
    Knap van je dat je dit zo mooi kunt verwoorden..
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig is er zeker één iemand die heel erg veel van hem houdt, en dat is heel wat waard in deze situatie! Krijg er tranen van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi,Trudy.
    Je bent een lieve moeder.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aan zo'n moeder als jij heeft je kind houvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig gedicht, hartverwarmend voor je kind, dat weet ik zeker.

    Groet Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend lief en mooi. Ik krijg er tranen van in mijn ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is het moeilijkste.... loslaten en toch onder je hoede willen nemen! prachtig gedicht/woorden. groet Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat je het zo een beetje van je af kiint schrijven...
    Sterkte, als moeder zou je soms zo graag hun verdriet dragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Trudy, wat ontzettend mooi en lief geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig geschreven, Trudy! Super lief!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik pink een traantje weg.
    Wat een heerlijke veilige haven zal ze gehad hebben bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...