vrijdag 28 oktober 2011

Strikt geheim...

plaatje van www.



Ik heb een geheimpje... Nou ja, zeg maar rustig geheim. Zal ik het delen met jullie? Ik heb er wel even over nagedacht hoor, want je krijgt ineens een heel ander beeld van mij. Eeeehmm nou voorruit dan...

Hier komt ie: Ik ben verslaafd. Schrikken he? En waaraan dat denk je wel te kunnen raden... Ik zie je bijna denken: "Ja, aan bloggen natuurlijk wie niet....". Maar eigenlijk is het dat niet...

Ik ben verslaafd aan getalletjes. Aan de getalletjes die achter het woord "reacties" staan. En aan de getalletjes die tevoorschijn komen als ik op het dashboard op "statistieken" klik. Ik vind het zo leuk te zien dat het op sommige dagen best (voor mij dan he) hoge getallen zijn....

Oef. En dan zegt een stemmetje in mij dat het bloggen hier helemaal niet om gaat. Maar dat het erom gaat dat je leuke en soms ook (voor sommigen ) interessante dingen deelt met anderen. En dat het gaat om de blogvriendschappen die je sluit.

Dat weet ik ook wel hoor. En natuurlijk is dat ook de drijfveer waarom ik blog. Maar het is zo leuk! Het is zo leuk te zien dat wat je schrijft ook gelezen wordt. En hoeveel, en door wie. Zo leuk dat ik soms heel trots de getallen meld aan m'n huisgenoten. Die me dan weer meteen met een meewarig gezicht met 2 benen op de grond poten...

Zo... da's eruit. Nu hoop ik maar dat er vanaf nu nog wel getalletjes zijn. En anders.... bedankt voor het plezier de afgelopen tijd!

23 opmerkingen:

  1. Denken we er niet allemaal zo over? "Trots" als een verhaaltje gewaardeerd wordt met een leuke reactie.
    Jij schrijft gezellig en optimistisch over de gewone dingen en je ziet dat mede-blogsters dat waarderen.

    Ik wens je alvast een heerlijk weekend met man en kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Trudy, ik denk dat "gepaste trots" best mag. Je hebt echt wel talent om zomaar iedere keer weer een verhaaltje te vertellen en dan vaak op diverse manieren. Je wist ws zelf niet dat je het in je had... Ik kijk er ook heel regelmatig naar hoor, het is een stukje waardering.
    Iemand zei eens tegen me (was een kapster als ik me niet vergis): alles waar "te" voor staat is niet goed. Dus trots zijn mag! Té trots wordt verwaand, maar dat proef ik bij jou nooit.
    Ga maar lekker zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier hebben we allemaal last van. Deze Vlaamse junk wenst je een heerlijk weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan zorg ik er toch gelijk voor dat je cijfertjes
    even omhooggaan vandaag :)
    Ik ben opnieuw moeten beginnen met een blog nadat
    er op mijn vorige een hacker zat en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd kijk naar mijn
    volgers en reacties...vorige week ben ik een volger kwijt geraakt en dat raakt me dan wel even... het valt nu natuurlijk meer op omdat ik
    er nog niet zoveel heb :)
    Je mag best trots zijn hoor, je hebt een leuke
    schrijfstijl!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey trudi, haha, dan heb ik ook een bekentenis... ik heb nog nooit naar die getalletjes gekeken! Ik weet alleen dat ik nu 147 volgers heb en dat vind ik al heel wat! Weet niet eens waar ik kan zien hoeveel pageviews ik heb? Ga ik eens even naar kijken.. ben nu toch wel benieuwd, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hiihi als de verslaving niet erger wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh leuk, ik heb even gekeken en dat staat dus gewoon bij statistieken (duhhh). Je kunt zelfs zien waar de mensen vandaan komen, tot aan Brazilie toe! Wat leuk dit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Trudie,
    Ik kijk ook, als ik een nieuw stukje heb geplaatst, met spanning naar het aantal reacties... En dan een klein juichje als ik zie hoeveel het er soms zijn... Ik blijf me nog steeds verbazen hoeveel mensen mijn stukjes lezen en (blijkbaar) leuk genoeg vinden om te reageren. En uit alle bovenstaande reacties blijkt dat jij en ik echt niet de enigen zijn die dit prettig vinden. Het is toch heel plezierig om een stukje waardering te krijgen... En zolang je zo lekker blijft schrijven als je steeds doet, want jouw posts zijn echt heel leuk om te lezen, kun je lekker blijven genieten van die waardering...
    Trudy, ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, herkenning!! Zal ik vandaag maar extra vaak je blog lezen? Houd mij met twee benen op de grond, en jou maakt het blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is ook leuk toch! Voor mij ook niet de reden te (beginnen met) bloggen, maar erg leuk als je lieve, inspirerende en meelevende reacties krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Herkenbaar! Het is gewoon ook heel leuk - schrijven, en ook andere blogs lezen en volgen. Nu schrijf je op een heel leuke manier - persoonlijk, het is soms net alsof ik even bij je langskom... hoewel ik je niet in het echt ken.
    Ik waardeer jouw reacties op mijn blog zeer. Leuk dat ik jouw gebeurtenissen mag volgen, en dat jij de mijne volgt.
    Je mag best heel trots zijn hoor - je hebt een mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel herkenbaar. Het is toch leuk om te weten dat mensen je blog lezen? Niks mis mee. Je schrijft ook erg leuk leuk. Dat is de reden dat mensen vaak bij je langskomen en daardoor de getalletjes omhoog gaan.

    Ik geniet altijd weer van je logjes.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 't Is toch een vrij onschuldige verslaving. Ik lijd daar ook aan en voor mijn manier is zelfs een naam verzonnen. Ik ben een F5-er (pagina verversen met F5)
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat maakt bloggen juist zo leuk.Ik zou het eerlijk gezegd maar saai vinden als er niemand reageerd.Ik kijk niet vaak in de statistieken maar was afgelopen week stomverbaasd dat er zelf een keer 325 pageviews op 1 dag waren geweest.Word ik weer zo nieuwsgierig van ,wie zouden dat allemaal geweest zijn haha.Ik lees in elk geval graag bij je.Fijn weekend
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk! leuk! Ik denk dat iedereen dat heeft hoor. Ik kijk heel vaak naar mijn wereldbol, onderin mijn blog. Grappig om al die kleine puntjes te zien en te bedenken dat daar mensen wonen, die naar mijn blog kijken.

    En deze blogvind ik erg leuk! Nu ik dit van je weet wordt je veel echter.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @sjonke's kronkels... grappig, die toets zou bij mij ook versleten kunnen zijn, zoveel gebruik ik 'm wel : 0

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Trudie ....zo herkenbaar.
    Ik kijk ook altijd naar het aantal reacties onder m'n blog hoor.
    Dus....deze verslaving kanm nog door de beugel hoor ennuh....ik denk niet eens 'anders'over je. Valt mee hee (lol).
    Wens je een heerlijk weekend, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik herken het helemaal! Het is toch super als mensen je blog lezen en het waarderen door een reactie achter te laten! Geniet maar lekker van je verslaving! haha!
    Fijn weekend en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo af en toe zorg ik dan wel voor een getalletje meer hoor, helemaal nu ik weet dat jij dat zóóó ontzettend leúúúk vind haha.
    Fijn weekend groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik herken het wel hoor! Haha, leuk dat je je geheim wilde delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha ha, dat klinkt als een heel bekende verslaving :-)

    Fijn weekend, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dan zet ik de teller weer 1 hoger. Ik snap het dillemma helemaal en je bent niet de enige (en ik dus ook niet :-) ).

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...