zondag 23 oktober 2011

Onderwerp gezocht...

Tsja, waar zal ik je eens over vertellen vandaag? 'k Vind het altijd best wel lastig een onderwerp te kiezen uit de vele die in m'n hoofd "rondspoken". Dat zijn er vandaag weer genoeg. En als je blogt zie je overal wel een leuk stukje in. Zoals:

. Het gezellige shopdagje met Mirte. Om de hoge parkeerkosten een beetje te ontlopen en relaxed in Apeldoorn aan te komen zette ik m'n autootje in Voorst neer, op de parkeerplaats bij het station. Helemaal gratis. Daar moesten we nog wel een treinkaartje kopen, maar deze manier van reizen is echt voor herhaling vatbaar. Gezellig! We slaagden goed in de stad. Mirte had een warme winterjas, tshirts een vestje en een rokje en ik ging voor een paar stoere laarzen (met hak natuurlijk..):




 en een basic zwart vest. En ik kwam er ook nog mee thuis. Helemaal goed dus.

. Of over het rustige dagje dat ik gisteren had. Nou ja rustig... er moest natuurlijk weer gewassen en gestreken worden en ik maaide het gras. Zo handig, zo'n elektrische maaier met vangbak. Ik wou er nooit aan, maar nu.... 'k Ben meteen  van al dat blad af, dat op de gazonnen lag. Scheelt veel werk, dat niet hoeven harken.

.Eerst raapte ik de appeltjes op die op het gras lagen. En dan kan ik niet anders dan.... natuurlijk, er iets lekkers van maken! Het werd een grote pan appelmoes met stukjes abrikoos erdoor:




 Ook een klein beetje sap mee gekookt, geeft een lekkere citrussmaak. We hebben ervan gesmuld gisterenavond en de rest ging in potten en in bakjes in de vriezer (de potten waren op..). En van de rest van de appels maakte ik miniflapjes:





 Lightflapjes, ook wel genoemd, er zit toch de helft aan calorieen in ; )) En het voordeel is dat ze niet zo snel op zijn. Hebben we er het hele weekend plezier van..

.Of vertel ik over het pepernotenbrood dat nu gekneed wordt in de bakker? Meergranenmix, hand pepernoten erbij, koekkruiden en water gemengd met sinasappelsap. Maar helaas weet ik nu nog niet of het gelukt is, dus da's misschien nog niet zo'n goed plan.

Ik weet het nog niet. 'k Ga er eens over nadenken. En in die tijd ga ik nog even een lasagne in elkaar flansen. Jan komt vanmiddag om 3 uur thuis uit z'n werk (vroege dienst vandaag) en dan hebben we lekker tijd om nog een rondje met Tukker te lopen.. De oven doet de rest vanavond. Dat vind ik altijd zo heerlijk van dit soort gerechten, 't voelt alsof een ander voor je gekookt heeft...

Fijne dag vandaag allemaal en als het kan, geniet dan nog even van het mooie weer!!

14 opmerkingen:

  1. Hoi Trudy,
    Ja, dat is natuurlijk moeilijk om een keuze te maken uit bovenstaande onderwerpen, om over te schrijven vandaag. Weet je wat, maak een post over je wandeling met Tukker en het smakelijk eten van de lasagne vanavond... Haha.. Zo komt het wel goed.
    Heerlijk hoor die lekkere laarzen, ik had om foto´s van je aankopen gevraagd en daar zijn ze, de warme laarzen. Hopelijk lopen ze net zo lekker als ze warm zullen zijn...
    En die appelmoes, dat vind ik nou zo lekker, zelfgemaakte, zo maken ze het bij Hak niet hoor.. Vind je nergens... Alleen thuis. Ik ga ook maar weer eens een paar porties maken.
    En die Lightflappen, die zien er ook zo lekker uit, maar hoe kan het dat je daar het hele weekend mee toe kan, hier zouden ze in één avond op zijn...
    Trudy, geniet van de zondag, van je wandeling met Jan en Tukker en van je lasagne vanavond,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gezellig gezellig, en mooie laarzen , geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij zit jij nooit om een onderwerp verlegen. ;o) Je kunt iedere dag wel 4 logjes schrijven.
    Geniet van jullie wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De laarzen zijn prachtig en de flapjes zien er overheerlijk uit ......

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hééle mooie laarzen! Het is er nu in ieder geval weer voor 5 graadjes vanmorgen!
    Leuk hoor al je onder werpen ik lees ze graag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou Trudy een heel gezellig blog weer .Gezellig winkelen!! en mooi hoor je laarzen ,lekker stoer.Ik baal nu dat ik geen bladerdeeg en geen appels in huis heb .Ik zit te watertanden
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een geweldige dag gehad en geslaagd!!!je laarzen zijn heel leuk.
    Ja, die appels heerlijk om van alles mee te maken, wij hebben de vriezer al een eind vol..en die flapjes zijn op deze manier ook helemaal goed.
    Je onderwerp voor deze post is wel geslaagd!!!


    Groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie laarzen,zeg.
    En jij hebt niet bepaald stil gezeten,zie ik.
    Wat ziet het er lekker uit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmm ruik ik warme appelflapjes ?!
    Fijn dat je zo goed geslaagd bent in Apeldoorn
    (kom er ook regelmatig)
    Leuke, stoere laarzen en zo'n zwart vest is altijd makkelijk te combineren.
    FIJNE AVOND Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd weer leuk om bij je te komen lezen. Vrolijke verhaaltjes en nooit zit jij stil.

    Nog een gezellige zondagavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Trudy

    Heel erg bedankt voor de twister. De kinderen waren er zo heel erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is eigenlijk niet echt een reactie maar gewoon een compliment ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat we toch konden meelezen over die onderwerpen die rondspookten ;-)
    En leuke laarzen en de lightflapjes zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eigenlijk willen we gewoon alles lezen. Toch mooi gedaan deze beschrijvig van je bezigheden.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...