maandag 10 oktober 2011

One day op een zondagavond....

Zo 1 keer in de vijf weken is het weer zo ver. Niet dat Junior daar nou op loopt te wachten, maar z´n haardos wel. Dat is dik en met een beetje slag. En het mag voral niet te kort. Jarenlang knipte ik ´m een kort koppie met een randje erin. En ineens was dat véél te kort..... In plaats van dat ie me dat voor de knipbeurt vertelde.....

Dus draagt ie het nu wat langer. Nog niet heel lang hoor, daar leent z´n gezicht zich niet voor. Een beetje zo dat z´n oorlellen er nog net onder vandaan komen en met een lok. En dan een beetje in het gezicht. A la Justin Beeber zeg maar. Alleen als ie dat zou lezen dan komt er crisis overleg. Want op Justin lijken is wel het laatste wat ie wil....

Had ik vorige week nog een ideetje voor een beetje verandering, dat werd door Fleur de kop in gedrukt. Ik ging met Femmy en nog een stel anderen naar Lady´s night bij de bios en daar werd de film "One day" vertoont. Een aanrader, trouwens. Mooi verhaal en ook de hoofdrolspeler was de moeite van het aanzien waard:


plaatje van www.

Zit ik toch met een kappersblik te kijken en ik dacht maar zo dat ik die vrijgeknipte oren ook wel leuk bij Jan zou vinden. Overleg met de meiden (doe ik wel vaker in zo'n geval, zij zijn nou eenmaal iets meer van deze tijd...) maar Fleur vond het iets té volwassen voor haar broertje. Jan al lang blij, want die houdt niet van verandering. Ik kom er over een paar jaartje nog wel weer eens op terug.....

Maar goed gisterenavond na het eten ging Jan op de stoel. Doen we hier in huis al jaren op zondagavond en wat je als PDD-NOSser gewend bent..... Ik mocht 'm nadien niet fotograferen (hij vindt het niet wat, foto's van zichzelf.. ), maar dit kwam eraf:




't Werd verder een heerlijk knus avondje. Tukker lag een beetje koud en uitgeput op z'n roze kleedje (die een beetje vies was geworden, wat wil je met zo'n zwemhond die nadien nog lekker door het bos struinde..) en ik dekte hem een beetje onder. Hij bleef ook net zo liggen, die sul:



Hij heeft dit zo een uurtje volgehouden...


En bij zo'n avond hoort iets lekker bij de koffie. In een minuut of 10 flanste ik bladerdeegflapjes met appel en vlierbes in elkaar. Een paar appels in stukjes snijden, een paar eetlepels vlierbessenjam erdoor en dat verpakken in bladerdeeg. 20 minuten op 220 en het resultaat was heerlijk!




(Ik moet toch eens wat meer het fototoesel pakken, het mobieltje maakt wat fletse foto´s en dan ziet het er wat minder smakelijk uit....)


En voor Junior werden het ouderwetsche appelflappen. Want verandering ; ))

10 opmerkingen:

  1. Ik kan me heel goed voorstellen hoe dat gesmaakt moet hebben hoor! Is Jan inmiddels al helemaal gewend aan zijn nieuwe kapsel? Ach en wat sneu voor Tukker dat ie het zo koud had. De stakker moet ook niet gaan zwemmen met dit weer.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk appelflappen, ik doe altijd wat kaneel en suiker erop.
    Heerlijk met dit weer.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige foto van Tukker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben jullie toch een knus gezinsleven. Heel mooi om te lezen.

    Liefs uit een zonnig Vlaanderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat heerlijk allemaal, zo´n leuk verhaal. `Niet van deze tijd mam...´ Dat hoor ik ook nog weleens. Vroeger, toen ze nog kleiner waren knipte ik mijn meiden ook nog regelmatig en zowaar vroeg Sanne me laatst ook haar haar even ietsje korter te knippen... Zo gezegd, zo gedaan, maar ook daarvan geen foto´s hoor. Sanne is zelf fotografe maar is ook echt alleen maar achter de camera te vinden.
    En die appelflappen... ik kan ze bijna ruiken. Heerlijk.
    Ik wens je weer een heel fijne avond,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien moet ik toch eens gaan leren om zelf te knippen. Manlief en Rick lijken wel "turbo-haar" te hebben ;-)
    Maar ik durf het niet aan om het zelf te knippen. Het zou wel veel geld beparen....

    Mmm, dat ga ik ook eens proberen, flapjes met appel en jam. Mmmmm.

    En wat een leuke foto van Tukker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Lisette en Mirjam... voor mij is het knippen van onze kinderen heel vanzelfsprekend. Ik ben namelijk gediplomeerd kapster, vandaar : )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ze toevallig zaterdag gebakken omdat
    oudste zoon en schoondochter kwamen en schoondochter mee ing Dinkey op te halen.
    Ze waren goed van smaak maar naar mijn idee mocht er wel wat meer appel in. Volgende keer maar weer., toch.
    Ennuh....makkelijk zo'n kapster bijdehand te hebben....!!!
    Fijne avond, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn Jan wil zijn haar ook langer hebben. Helaas me een grote pluk in zijn ogen, het doet me gewoon zeer als ik het zie!

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat klinkt als een heel gezellige dag. Geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...