dinsdag 18 oktober 2011

So.....

So.... dat is een uitspraak die ik doe als ik klaar ben met iets. Het grappige is, dat mijn zus diezelfde uitspraak heeft. En Fleur ook. Maar ik kan het momenteel uit de grond van m'n hart zeggen.

So... De taarten zijn klaar. Gisteren raapte ik de gevallen appels van het grasveld in de tuin. De mooiste appels staan in de kelder, maar ik kan het niet laten de valappels eerst te gebruiken. In dit geval voor een oud hollandsche appeltaart. Compleet met rozijntjes en kaneel. Gisterenavond met de koffie werd er al gevraagd of ie niet even voorgeproefd moest worden. Nou nee, dan is gelijk de halve taart weg. Even geduld a.u.b....






Vandaag ging ik voor een kwarktaart. Maar wel eentje die bij het seizoen past. Met stukjes stoofpeer erin. 'k Had nog een pot in de kelder staan en die ging er helemaal in. Nou ja, de inhoud dan he ; ) Ooit heb ik deze taart al eens eerder gemaakt en ik vond 'm prima gelukt. Dus dat durfde ik nog wel een keertje...



Beetje rommelig opgespoten, 'k moet nog steeds een goeie slagroomspuit kopen..

Natuurlijk moeten er morgen ook slingers zijn. Gehaakte in dit geval. Ja, je leest het goed. Bij haar afgekeken en ondanks dat Junior me compleet voor gek verklaarde (kan ik hebben hoor, ik weet wie het zei...) vond ik het een prima consuminderidee. Nooit meer op het laatste moment slingers kopen, hoogstens even door een sopje halen. En dan even strijken, heb ik vanmiddag ook nog maar even gedaan....


Tukker wordt altijd helemaal relaxed van zo'n druk baasje...


En de stoelversiering, die moest er ook nog komen. Nou die heb ik ook met liefde gehaakt. Kijk hier! Allemaal hartjes, dat zegt toch wat:





De voorbereiding is klaar, het "feest" kan beginnen. We hebben het natuurlijk al gevierd, zie hier, maar we doen het nog even dunnetjes over. En het leuke is dat zelfs Junior vrij is. Mirte en Fleur hebben allebei herfstvakantie, en laat het nu net een studiedag zijn op Jan's school.... Is dat toeval of niet? Wie er jarig is morgen? Nou daar schrijf ik dan meer over. Fijne avond!!

13 opmerkingen:

  1. Wat ben jij een bezig lieveheersbeestje ;-) Volgens mij is Jan morgen jarig? Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Trudy,
    Nou, ik moest even een aantal posts terugspitten, maar die zondag vierden jullie, jij en Jan, jullie verjaardagen samen, dus het kan twee kanten uit... Of jij bent morgen jarig of Jan is morgen jarig. Maar in jouw profiel staat dat je sterrenbeeld leeuw is, dus dan ben je jarig tussen 21 juli en 21 augustus. Ergo; Jan is morgen jarig. Van harte gefeliciteerd hoor, jullie allebei.. je hele gezin gefeliciteerd.
    Ik wens jullie morgen een héél fijne dag,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn dit leuke vlaggetjes,zeg.
    En de kleurtjes zijn ook fantastisch.
    Ik heb ook best veel gehaakt in m'n leven,maar
    nog geen vlaggetjes-slinger.
    Dus...wie weet.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De appeltaart ziet er heerlijk uit! En wat een leuke schaal ;-)
    En de vlaggetjes vind ik helemaal top!
    Alvast een hele fijne dag morgen en voor nu nog een fijne avond.
    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja! Dat moet jouw man zijn. Nou, feliciteren doe ik je morgen nog wel. Nu maar even bijkomen zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een feestelijk gezicht.. die vlaggetjes.. die taarten.. heerlijk!
    alvast een hele fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou van harte gefeliciteerd alvast met Jan zijn verjaardag. Je hebt hele lieve hartjes voor zijn stoel gemaakt. Een fijne dag en geef hem maar een dikke knuffel. lieve groet van Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een kleurrijke creaties heb je gefreubeld, en taart hmmm,alvast een hele fijne dag met elkaar.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alvast een dikke proficiat met Jan Sr. Je creaties zien er prachtig uit, de eetbare en de oneetbare.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heej Trudie wat een prachtige taarten! veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij ben jij lekker zelf jarig .....

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk je man, en o wat een heerlijke taarten.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geen idee wie van jullie morgen jarig is,maar het word zeker erg gezellig.En die taarten MMM wat zien ze er lekker uit.Fijne dag morgen
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...