zaterdag 15 oktober 2011

kkkkk Koud he???

Tenminste, dat vond ik wel vanochtend! Gisterenavond had Fleur er ook al last van. Ze werkt in een kledingzaakje in de stad, en daar bleek de verwarming kapot. Als je dan tot negen uur koopavond hebt, sta je witjes en met blauwe lippen in de winkel. Zelfs de klanten gaven daar al opmerkingen over, vertelde ze. Ze was blij de het in m'n groene autootje lekker warm was toen ze instapte. 'k Stond er al eventjes te wachten, want Mirte moest om negen uur in de stad zijn voor een verjaardag van een klasgenootje, dus..

Vanochtend moest Fleur weer aan de arbeid. Vandaag werkt ze van half tien tot vijf. En weer in een koude winkel. De monteur kan dinsdag nog, vandaar. Ze houdt er al rekening mee vandaag. 2 leggings over elkaar, en ach, laagjes zijn mode, dus dat komt perfect uit!

Wel wilde ze fietsen naar de zaak. 6 kilometer. Is op zich goed te doen. Tot vorig jaar deed ze dat dagelijks, toen zat ze daar op school. Maar weet je wel hoe koud het vanochtend was? En als je je dan nog kunt opwarmen bij een warme kachel als je op bestemming bent....

Dus besloot ik haar even te brengen. Moest ik wel eerst krabben, het ijs stond dik op de ramen van m'n groene blikkie. Gelukkig stond er nog een restje ruitontdooier in de auto. Dankbaar gebruik van gemaakt. En ook van die handschoen met krabber. Na zo'n koude winter die we vorig jaar hadden, heb je nog eens wat!

Eenmaal terug verwende ik mezelf met een lekkere beker warme chocomel. En een (heeel klein) stroopwafeltje:






Dit nadat ik de ramen schoon zeemde. We hebben 's winters voorzetramen, en zolang deze er nog niet op zitten, beslaan met deze temperatuur spontaan de ramen. Zelfs als je gezeemd hebt komt het nog even gezellig weer terug op je ramen. Staat heel knus, dat wel:






Inmddels is de koude winternacht veranderd in een mooie herfstdag. En daar gaan we toch nog wel even van genieten, dacht ik zo. Fijne dag allemaal!!

11 opmerkingen:

  1. Hier is het ook stralend weer. We hebben zelfs de zonwering laten zakken, want met die laagstaande zon kun je niet eens een krantje lezen.

    De bedden liggen te luchten en straks lekker wandelen.

    Voor jou en je gezin ook een heerlijk weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaa lekker warme chocomel met slagroom; hoort helemaal bij de kou! Maar vanmiddag wordt het weer heerlijk buiten!
    Geniet ervan en fijn weekend verder!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat werkt niet lekker in de kou.
    Ik vind het s'avonds ook echt fris worden.
    Lekker de kachel aan , kaarsjes aan en een kruidenlikeurtje.
    Heerlijk.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, je brengt me op een idee... lekker warme chocolademelk! Dat gaat er wel in!
    Geniet van je weekend!

    Groejes,
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig blogje. En die foto geeft me echt zin in een me-moment. ( die met de mok chocomelk).

    Groetjes van Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Trudy,
    Jeetje, bij jullie is het echt koud geweest. Hier heb ik vanmorgen vroeg wel de rijp op het platte dak aan de voorkant van het huis gezien, maar om kwart voor 7 was het 4 graden buiten. Ik hoefde nog niet te krabben toen ik naar mijn werk ging. En ik werk op een woonvoorziening, daar is het altijd lekker warm... Vanmiddag zelfs de tuindeur even open gehad.
    Wat lief van je dat je je dochter weer naar haar werk bracht...
    Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat hou ik ( en ik vast niet alleen)
    van dit heerlijke herfstweer.
    's Morgens tja ietwat koud (kan ik heel goed tegen) en daarna een (vries) zonnetje.
    Vandaag lekker naar buiten....boodschappen en nog wat aan de tuin doen.
    Wens je een fijn weekend, liefs, Trudie.
    Oja....wel erg lief dat je Fleur hebt weggebracht!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OOo wat vervelend verwarming kapot, brrr maar ik vind het ook koud hoor.
    Ik vind de zon erbij wel erg mooi maar ben blij dat ik lekker achter glas er van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Brrr....het was echt koud vanmorgen. Ik werd maar niet warm en moet er niet aan denken om in een koude winkel te staan.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij ons is het nog niet zo koud geweest dat we moesten krabben. Maar dat vind ik niet erg als het wel zo zou zijn. Van mij mag dit weer aanhouden tot en met maart. Heerlijk de kou met een zonnetje erbij. Maar dan moet de verwarming het wel doen zodat we op kunnen warmen!! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...