dinsdag 4 oktober 2011

Dierendag!

Jaaa dierendag!! De dag van het jaar waarop alle beesten goed verwend worden. Maarreh, hoort het niet alle dagen van het jaar dierendag te zijn? Misschien zijn wij wat aan de strenge kant voor onze huisdieren hoor, want veel te "snoepen" krijgen ze niet tussendoor. En dat is in het geval van Tukker maar goed ook anders hadden we 'm nu al niet meer gehad!

Op z'n derde werd H.D. geconstateerd. En de dierenarts gaf toen aan ons aan dat we blij moesten zijn dat Tuk zo mooi op gewicht was. Anders had ie nu al niet meer goed gelopen, was z'n commentaar.

Niet dat wij zulke gezondheidsfreaks zijn hoor, maar als we ergens niet van gedient zijn is het van een hond die denkt dat ie een mens is. Dus als we gaan eten zeggen we tegen Tukker "We gaan eten hoor" en hij druipt af naar z'n kleed. Nadien eist ie z'n brokken wel op, maar d.m.v. zuchtend plat op z'n buik in de voorkamer te gaan liggen.

Ook als we 's avonds op de bank zitten is Tuk in de kamer. Maar dan wel op de grond. Hij eist z'n aandacht heus wel op. Gaat strak tegen je voeten liggen. En als ie dan nog geen aai krijgt gaat ie heel overdreven op z'n rug voor je liggen. Heel vermakelijk, meestal. Hebben we er even geen zin in, sturen we 'm op z'n plek. Een zucht, en dan legt ie er zich letterlijk bij neer.




Dus hond is hier hond. En 't is dat ie het niet kan vertellen maar volgens mij bevalt het 'm hier best. 't Is maar wat je gewend bent. En iets extra's,dat heeft ie gisteren al gehad. Bij het was afhalen kwam Jan een sok met een gat tegen. Die zit nu om z'n kuikentje. Helemaal blij is ie daarmee!!!

P.s. Ik realiseer me net dat ik nog niet had verteld dat het met Tukker wat beter lijkt te gaan. Maar we houden onze vingers crossed hoor...

10 opmerkingen:

  1. Helemaal fijn wanneer een hond goed opgevoed is.
    Hier in de flat heeft de zoon van één van de bewoners een hond die met haar snuit meteen tussen je benen zit en dat vind ik heel vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Trudy,
    Wat fijn dat het met Tukker beter lijkt te gaan, het arme dier...
    Ik deel jouw standpunt helemaal, een hond is een hond en hoort zijn eigen plekje te kennen. Mijn zus en zwager hebben een Shelty, ook een schatje, maar die wil en mag altijd vooraan als er cake wordt gedeeld en zo... Kan ik niet zo goed tegen. Ook moet visite maar wat opschuiven als het hondje op de bank wil.... Niet mijn ding dus.
    Geef Tukker maar een fijne aai over z'n bol van mij.....
    Fijne dag Trudy,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prima thuis, waar de hond gewoon hond mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het beter met hem gaat. Het is een mooie hond!

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je begrijpt niet waar het gezegde een hondenleven vandaan komt. Onze hond ook. Ze woont in een compleet ingerichte massagesalon, restaurant, hotel met 10 slaapplaatsen, openluchttoilet van 700 vierkante meter, personal coach (voor de looptraining), bordeel (ze ligt regelmatig in het raamkozijn) en alles wat ik nog vergeten ben. Het is een heerlijke verwende sik die (ookal stinkt ze uit haar bek) ten alle tijde geknuffeld wordt. Tjonge, soms ben ik gewoon jaloers op haar. Volgens mij krijgt ze de meeste aandacht van ons allemaal.
    Ach tis gewoon een heerlijk beest.
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tukker heeft bij jullie gewoon een goed en fijn leven,dus extra dingen op dierendag zijn niet nodig.Maar wat een schat van een hond !Ook ik doe geen extra dingen voor Mikki,snoepjes tussendoor krijgt ze een enkele keer en eigenlijk geeft ze er weinig om .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke,lieve hond! Fijn dat het weer wat beter met 'm gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Tukker, die boft gewoon met jullie ... fijn dat hij weer opknapt! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat het met Tukker weer wat beter gaat. En wat een lieve hond is het toch. En goed opgevoed. Petje af. Voor Tukker en voor jullie!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto! Als ik het goed zie heeft hij een prachtige chocolade kleur!
    HG
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...