zaterdag 29 oktober 2011

Nog maar eens een krans...

We gooien er nog maar eens een krans tegenaan. Aan de Hortensiastruik achterin onze tuin zaten nog een aantal mooie takken. En het is natuurlijk zonde om deze te laten verregenen. Komt nog eens bij dat Jan vanmiddag in dat hoekje druk aan de slag moest. Samen met Junior.

De trampoline ging eruit. Een jaar of 10 (?) gehad en het was wel best zo. Een paar zomers geleden werd ie nog door Fleur gebruikt als leesplek (ik zie haar nog zo zitten op een mooie junidag met de telefoon in haar hand, om te horen te krijgen dat ze geslaagd was...) maar dit jaar was het op. De enige die er nog eens overheen liep was ondergetekende, en dan meer om het onkruid in het stukje tuin erachter weg te halen....

En dan wordt het tijd. Zo werkt dat hier. Eerst helemaal zeker weten dat speeltoestellen in de tuin echt niet meer gebruikt worden en dan mag het eruit. Zo wordt de tuin weer steeds groter! Op de plek waar de trampoline ingegraven was komt nu een mooi rond terras. De steentjes liggen nog op de oprit, dus die is dan ook weer wat meer opgeruimd.

Maar zoals gewoonlijk dwaal ik weer af... De Jannen gingen het gat van de trampoline vullen met zand en ik ging binnen met de Hortensia aan de slag. Joke, mijn zus is morgen jarig dus ik had meteen een geweldige bestemming! Ik heb de Hortensia in een oasiskrans gestoken. En toen met een metalen bordje afgewerkt:


'k vond het wel leuk het roze wat terug te laten komen ...
schattig toch die vogeltjes?


't Lijkt me toch een mooi cadeautje zo... Ook kocht ik bij het leukste winkeltje hier in het dorp nog dit metalen bordje:




Als het cadeautje dan ingepakt is ziet het er zo uit:




Vanavond gaan we naar haar toe, ze woont gelukkig 2 straatjes verder, dus da's lekker dichtbij! Rest me nog te zeggen: fijne zaterdagavond allemaal!!

15 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je zus de krans prachtig zal vinden. Wat is er mooier dan het krijgen
    van een met liefde zelfgemaakte hortensiakrans die nogeens is voorzien van een mooi metalen label en gezellig is ingepakt.
    Heel mooi kado Trudy.

    Wens je een gezellige verjaardag bij je zus.
    Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nog een hele fijne avond met elkaar,en wat een leuke krans heb je voor haar gemaakt,en zo feestelijk ingepakt!!

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kan er nu leuker zijn dan een mooie krans speciaal gemaakt voor de jarige.Ik weet zeker dat je Zus er heel blij mee zal zijn
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig cadeau. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig kado! daar zou ik ook blij mee zijn...
    ben ook aan het bloemschikken geweest vandaag..
    (wel voor Allerheiligen :( )
    Ik vind je kado heel mooi en dat metalen plaatje
    maakt het helemaal af!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk werk he, zo'n hortensiakrans. Prachtig labeltje heb je er aan gehangen.

    Ik denk dat je zus er blij mee was!

    Ik heb er de laatste dagen ook al een heleboel gemaakt.Ik heb ontzettend veel hortensias in mijn tuin staan.Dus die moeten grotendeels op,voor de vorst echt toeslaat!
    Ik kan er geen genoeg van krijgen!1

    Fijne zondag.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi cadeau. Heel fijn om te maken, maar nog fijner om te krijgen. Ik weet zeker dat je zus er blij mee is.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi gemaakt,Trudy.
    En ook zo mooi ingepakt.
    Je mag trots zijn.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Trudy,
    Wat een prachtige krans heb je gemaakt voor je zus. De kleuren zijn geweldig mooi. Het bordje met de vogeltjes is ontzettend lief en past echt helemaal bij je krans. En dat kleintje bovenop de varpakking maakt het helemaal af.
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er weer heel mooi uit! Ik zou haast willen dat ik ook creatief was ;)
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  11. erg mooi geworden, dat wil toch iedereen wel cadeau hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! Leuk om kado te geven maar nog leuker om te krijgen!
    Fijne zondag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, Trudy! Gefeliciteerd met je zus en een leuke avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi cadeau, daar zal ze vast blij mee zijn. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...