dinsdag 25 oktober 2011

's Morgens vroeg....

Om 6.07 gaat hier de wekker. Normaal sta ik dan ook meteen naast m'n bed, deze week hoeft dat niet. Want Jr. heeft vakantie. En dat is degene die altijd om 7.15 wordt opgehaald. Mirte daarentegen hoeft pas om 8.00 weg.

Dus om 6.15 eruit. Naar beneden. Rondje licht aan en tuindeur open. En dan de waterkoker aan en de tafel dekken. Moet er wel gezellig uitzien, vind ik zo:




Even weer naar boven, kijken of ze al naast haar bed staat. En dan zelf even aankleden. Als dat gebeurt is heb ik even een kwartiertje alleen beneden. Nou ja, alleen... ach eigenlijk ook wel, Tukker is er wel maar meer dan z'n ogen open doen zit er niet in op dat tijdstip....




Ontbijtnieuws. Jan de Hoop praat me weer helemaal bij:




Tijd voor een kopje thee:




Gezellig even ontbijten met Mirte. 't Is natuurlijk nog vroeg, dus de camera, daar heeft ze helemaal geen zin in. En geef haar eens ongelijk. Haar tas, die mocht nog net op de foto. Het bewijs dat ze echt in de buurt was..




Tukker is inmiddels klaarwaker, en staat te dringen bij de deur van de gang. Z'n brokken gaan zo in de bak, en dat mag je toch niet missen:




De vaatwasser is inmiddels al leeg en de Senseo gaat aan. Want Fleur is inmiddels ook in de bewoonde wereld beland en als zij ontbijt drink ik even gezellig een kopje koffie mee.....




Dan duikt zij de badkamer in en zet ik m'n laptop aan. Even kijken of er al iemand vroeg aan het schrijven was. En net op het moment dat Jan beneden komt zit ik er al achter. Hij snapt wel dat mijn ochtend niet alleen uit aan de ontbijttafel zitten bestaat en geeft me de rust en ruimte om jullie even mee te laten kijken hoe mijn eerste ochtenduurtjes  eruit  zien..




Ontbreekt er nog eentje. De jongste ligt nog heerlijk op een oor. Ach ja, vakantie en 15 zijn, dan heb je dat risico. Ware het niet dat wij af hebben gesproken dat ik hem om 9.45 roep. Want uitslapen is prima, maar je moet het niet overdrijven. Er is meer in het leven.... Fijne dag allemaal!

18 opmerkingen:

  1. Wat leuk om ons zo even te laten meegluren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Trudy,
    Wat een gezellige boel bij jullie ´s morgens vroeg. Heerlijk dat je de ontbijttafel zo gezellig maakt. Dat nodigt echt uit tot het eten van een goed ontbijtje, zo met thee en sinaasappelsap. En helemaal gezond, want geen maaltijd beter dan het ontbijt, is mij altijd geleerd.
    Ik wens je een heel fijne dag vandaag,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een gezellige moeder. Bij jou gaan ze in ieder geval niet zonder ontbijt de deur uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om even bij je aan de keukentafel te mogen zitten!
    Fijne dag.
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er gezellig uit!

    groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat herlijk, zo uitgebnredi.
    Ik smeer het broodje voor de kids aan het aanrecht en zet het op placemats. Allemaal aan tfel, dooreten en snel naar school. Vooral niet te lang samen moeten zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb echt genoten van deze post. Leuk om zo een kijkje in je ochtend te krijgen, en ik vind dat je de tafel echt heel gezellig gedekt hebt.

    En wat een leuk kopje voor onder de Senseo!


    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke post!
    Hier gaat het ontbijten vaak in etappes, omdat Farmer onder de koeien is als de kinderen de deur uit moeten. En er zit nogal wat tijdsverschil in het vertrek van deze en gene. Wel altijd aan de tafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig onchtendritueel bij jullie! heerlijk he, zo'n weekje herfstvakantie! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hiihhi wat lekker rustig, vanochtend moest oudste om 7.30 alweer weg en het waaide hard! Hij moet ongeveer vijf kilometer fietsen naar het station. Fijne dag nog Trudy! Lekker blijven bloggen hoor! Ben blij dat ik je blog ontdekt heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n ochtend rustig opstarten en 1 voor 1 even met je dierbaren doorbrengen. Fijne dag. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om zo jouw ochtendritueel te kunnen zien.
    Gezellige blog weer!
    Jij ook nog een fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat gezellig om een ochtend bij jou te mogen ontwaken:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er erg gezellig uit bij jullie.
    En die Tukker steelt toch wel de show,hoor.
    Wat een lieverd.

    Groetjes ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey, hoe gezellig gaat dat er aan toe 's ochtends bij jou in de keuken! Zo zou ik ook graag wakker willen worden, maar 6u15 is toch net iets te vroeg voor mij! Mijn biologische 'opstaklok' staat op 07u30. Iedereen hier bij ons staat op om een ander uur (manlief's wekker staat wel op 06 u, maar dan keer ik me nog eens lekker om). Als ik opsta is manlief al lang de deur uit! Neen, gezellig samen ontbijten zit er bij ons niet in. Maar na een lekkere kop Senseo, ben ik ook eindelijk wakker, en dan begint mijn dag! geniet nog vaak van die gezellige ochtenden! Lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Hé leuk, een reactie! Ben zó benieuwd wat je gaat schrijven...